Sabtu, 27 Februari 2010

Mamat Penjual Burger

Tempat: Bandar Tasik Permaisuri
Time: 12.00 am (lebih)
Tarikh: 27.02.2010

Aku memang selalu lalu depan gerai burger nih lepas ajer aku beli barang kat convenient store yg mana gerai burger ni terletak. Biasanya aku akan ke tempat ni untuk survey CD and DVD terbaru pastu gi beli air kat kedai berdekatan. Biasanya aku tak pernah pun singgah beli burger kat gerai ni.

Tapi malam ni aku tergerak untuk berhenti dan beli. Itupun sebenarnya aku dah ke depan tapi aku berhenti dan undur balik, semata-mata sebab nak beli burger. Aku belum nampak lagi mamat yg menjualnyer.

Alahai memang sweet nyer la mamat ni.. and tak sombong coz peramah melayan aku. Dia kata itu adalah kali pertama dier meniaga jual burger ni, coz sebelum ni member dier yg meniaga and dier cuma sewa je, kira macam bisnes dia la tapi dier menyewa gerai n peralatan from kawan dier tu.

Walaupun burger dier tak berapa sedap (coz katanya resepi dier, celup dgn brown sos, dan tak de mayonnaise.. aku rasa yg buat tak sedap ialah dia letak bawang goreng instead of bawang segar..), tapi aku tetap akan singgah dan beli burger dpd dier lepas ni everytime aku ke sana lagi.. itu pon kalau dia lah yg meniaga.. berbaloi..

Sumpah.. aku sukakan mamat burger ni.. cuma malam tu, dia takda jual hotdog.. first night katanya.. ha haa..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan